flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Куди вправі звертатись спадкоємці за оформленням спадщини?

03 червня 2014, 09:50

29.05.2014 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оформлення спадщини», яким передбачено, що спадкоємець,  який  бажає  прийняти  спадщину, але на час відкриття  спадщини  не  проживав  постійно  із  спадкодавцем, має подати нотаріусу або в сільських населених пунктах –уповноваженій на це посадовій особі відповідного органу місцевого самоврядування заяву про прийняття спадщини.

Уповноважені особи органу місцевого самоврядування мають право:

1) вживати заходів щодо охорони спадкового майна;

2) посвідчувати заповіти (крім секретних);

3) видавати дублікати посвідчених ними документів;

4) засвідчувати вірність копій (фотокопій) документів та виписок з них;

5) засвідчувати справжність підпису на документах;

6) видавати свідоцтва про право на спадщину;

7) видавати свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя.

 

Останні дві дії щодо видачі свідоцтв вчиняють уповноважені посадові особи органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи в галузі права не менше трьох років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Мінюсту та склали іспит зі спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.

 

Крім того, скасовується обов’язкове проведення оцінки у випадках визначення розміру податку при спадкуванні спадкоємцями першої та другої черги за законом й правом представлення, а також при спадкуванні власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою.